klasy 1-3
Lekkoatletyka
Aneta Sobieraj
Zajęcia, podczas których uczniowie i uczennice mają szansę poznać poszczególne konkurencje lekkoatletyczne.
klasy 1-2
Koło języka hiszpańskiego
Fernando Melendez-Garcia
Zajęcia, podczas których rozwijane są kompetencje językowe, między innymi poprzez: rap, piosenki, gry językowe i mapy myśli. Osoba prowadząca zaznajamia uczniów z językiem hiszpańskim (brzmienie, budowa, pochodzenie słów) oraz kulturą, krajów w których się go używa.
klasy 1-3
Koło muzyczne
Mariusz Jasiak
Zajęcia, podczas których skupiamy się na rozwijaniu muzykalności poprzez śpiew. Ważną częścią zajęć są ćwiczenia emisji głosu i dykcji. Gramy też na instrumentach perkusyjnych, co kształtuje poczucie rytmu, uczy koncentracji i współpracy w grupie. Celem zajęć jest rozwój muzykalności, wyobraźni i wrażliwości muzycznej oraz rozwój umiejętności świadomego posługiwania się głosem.
klasy 1-3
Koło teatralne
Małgorzata Pietras
Uczestnictwo w zajęciach koła teatralnego uwrażliwia dzieci na piękno teatru. Dzięki temu będą uczyć się wyrażać emocje, nabierać odwagi do zabierania głosu i występowania publicznie. Zajęcia kształtują wyobraźnię, pamięć i wrażliwość. Umożliwiają dziecku wyrażanie ekspresji ruchowo - mimicznej, ruchowo - muzycznej.
klasy 1-3
Koło gier logicznych
Piotr Rezmer
Zajęcia, podczas których uczniowie i uczennice rozwijają myślenie strategiczne, dedukcyjne oraz umiejętność przewidywania. Uczą się zdrowej rywalizacji, przestrzegania reguł gry jak również przegrywania i radzenia sobie z porażkami, a także cieszenia się z wygranej. Podczas wspólnej gry dzieci nawiązują bliższe relacje z rówieśnikami.
klasy 1-3
Rękodzieło
Agnieszka Perzanowska
Są to zajęcia, na których uczniowie będą mogli rozwijać swoją kreatywność i zdolności manualne. W ramach zajęć i w zależności od rocznika, będą wykonywać różne rzeczy, nawiązujące do wydarzeń i świąt w roku, jak stroiki, czy ozdoby świąteczne. Uczniowie nauczą się wykonywać plecionki, szydełkować, wyszywać krzyżykami, projektować, ogólnie mówiąc "wykonywać coś z niczego".
klasy 1-3
Koło plastyczne
Paulina Rybska - klasy pierwsze
Izabela Borowczyk - klasy drugie
Aneta Kamińska - klasy trzecie
Na kole plastycznym wykonujemy prace w najróżniejszych technikach plastycznych, ćwicząc naszą wyobraźnię i umiejętności manualne. Rysujemy, malujemy, lepimy, wycinamy i ogólnie dobrze się bawimy, przerabiając wszystko, co się da w małe dzieła sztuki.
klasy 1-3
Koło olimpijskie matematyczne
Monika Krawczyk
Koło dla wszystkich, którzy: lubią matematyczne wyzwania, zagadki i łamigłówki, lubią badać, poznawać i odkrywać świat matematyki, chcą brać udział w konkursach matematycznych. W trakcie zajęć uczniowie i uczennice poszerzają wiedzę oraz umiejętności matematyczne, rozbudzają i rozwijają zainteresowania matematyczne. Dzieci przygotowują się do konkursów matematycznych (szkolnych, ogólnopolskich, międzynarodowych, np. Alfik matematyczny, Kangur).
klasy 1
Koło naukowe
Marta Ściechowska
Zajęcia ruszają w grudniu
Zajęcia dla uczniów i uczennic ciekawych świata. Na zajęciach poznajemy znanych naukowców, dowiadujemy się "jak to działa", rozwijamy nasze myślenie logiczne, a przede wszystkim przeprowadzamy własne doświadczenia.
klasy 1
Koło przyrodnicze
Izabela Borowczyk
Zajęcia, podczas których będziemy poznawać rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia, ale i te egzotyczne. Dzięki doświadczeniom poznamy i zrozumiemy otaczający nas świat. Będziemy pracować metodą projektu i doskonalić współpracę w grupach.
klasy 1-3
Zabawy z jogą i uważnością
Katarzyna Gruk
Celem jogi i uważności w edukacji jest zwiększenie zasobów dzieci w praktyczne kompetencje potrzebne dla bardziej świadomego i spełnionego życia. Klucze w metodologii Joga w szkole: rozwój zdolności ruchowych, poprawa elastyczności, równowagi, pozytywny, świadomy obraz swojego ciała, kreatywność, zabawa, wyciszenie, uważność, wzrost koncentracji, samoakceptacja, pewność siebie, budowanie wewnętrznego poczucia bezpieczeństwa i wiary we własne siły, niższy poziom stresu, emocje - ekspresja, samoświadomość i samoregulacja, większa troska o innych i empatia, niższy poziom niepokoju i lęków (szczególnie związanych z podchodzeniem do testów i egzaminów ), holistyczne połączenie umysłu i ciała, większy wewnętrzny spokój.
klasy 1-3
Gimnastyka wzmacniająca
Martyna Piotrowska
Ogólnorozwojowe zajęcia ruchowe, z elementami gimnastyki korekcyjnej, mające na celu wyrobienie prawidłowych nawyków ruchowych i odpowiedniej postawy ciała.
klasy 1-3
Gry i zabawy ruchowe
Aneta Sobieraj
Zajęcia ruchowe oparte na grach i zabawach (berki, wyścigi, mocowania, uproszczone gry zespołowe); rozwijające zdolności motoryczne uczniów, integracyjne, wprowadzające do trudniejszych form ruchu.
klasy 2-3
Koło przyrodnicze
Monika Trzcińska
Zajęcia, podczas których będziemy poznawać rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia, ale i te egzotyczne. Poznamy ciekawe miejsca w Polsce i na świecie. Dzięki doświadczeniom poznamy i zrozumiemy otaczający nas świat. Będziemy pracować metodą projektu i doskonalić współpracę w grupach.
klasy 2-3
Koło języka angielskiego
Karolina Gołoś - klasy 2
Hanna Przepiórka - klasy 3
Podczas zajęć zachęcamy uczniów i uczennice do komunikowania się w języku angielskim. Gramy w gry planszowe, językowe gry online, rysujemy, śpiewamy i prowadzimy codzienne rozmowy. Rozwijamy zainteresowania czytelnicze uczniów w języku angielskim, poznajemy klasyczne rymowanki, przygotowujemy projekty plastyczne, muzyczne, teatralne.
klasy 2-3
Koło dziennikarskie
Piotr Rezmer
Na zajęciach koła uczniowie i uczennice będą pogłębiać swoją wiedzę na temat pracy dziennikarza. Zostaną zapoznani z istotnymi problemami etyki dziennikarskiej, z rolą mediów i ich wpływem na rzeczywistość. Uczestnicy koła poszerzą wiedzę o reklamie i jej odmianach, języku, bohaterach reklam. Praca ich będzie polegała też na gromadzeniu informacji o odbywających się na terenie szkoły imprezach, redagowaniu artykułów, przeprowadzaniu wywiadów, poszukiwaniu ciekawych tematów.
klasy 3 (grupa komunijna)
Przygotowanie do I Komunii Świętej
Agnieszka Perzanowska
Zajęcia przygotowujące uczniów do I Komunii Świętej oraz uzupełniające treści lekcji podstawowej. Są one obowiązkowe dla wszystkich, którzy będą przystępować do I Komunii Świętej.
klasy 2-4
Koło fizyka w kuchni
Marta Ściechowska i Agnieszka Wójcicka
Zajęcia przewidziane dla wszystkich chętnych , w trakcie których będziemy odkrywać świat smaków, kulturę jedzenia oraz naukę gotowania i pieczenia. Udamy się w podróż w różny strony świata poznając kraje „od kuchni”, nauczymy się rozpoznawać smaki, stworzymy własne potrawy oraz dowiemy się po co nam proszek do pieczenia ciast.
Zajęcia w klasach 4 ruszą od grudnia.
klasy 4
Koło przyrodników
Agnieszka Wójcicka
Przestrzeń dla chętnych z klas czwartych na rozwijanie przyrodniczych pasji: pielęgnacja zieleni wokół szkoły i roślin w budynku przy Brzozowej, wybrane treści z cyklu program "Psia lekcja", aktualne konkursy i projekty edukacyjne. Tematyka adekwatnie do zainteresowań uczestników.
klasy 4
Koło języka angielskiego Movers
Dominika Krawczyńska
Koło egzaminacyjne wspierające w przygotowaniu do egzaminu A1 Movers (Cambridge). Doskonalenie umiejętności językowych poprzez zabawę, pracę z materiałami egzaminacyjnymi oraz pracę z podręcznikiem (Fun for Movers).
klasy 4-7
Robotyka Lego/Elektronika
Jakub Tomaszewski
W trakcie zajęć uczniowie i uczennice będą mogli tworzyć z dostępnych zestawów Lego Prime projekty z gotowych instrukcji budowania, a następnie dać im życie przez napisanie programu. W drugiej połowie roku zajmiemy się elektroniką oraz tworzeniem robotów przy pomocy Arduino.
klasy 4-6
Programowanie Scratch
Jakub Tomaszewski
Zajęcia, na których uczniowie i uczennice mogą rozwijać swoje umiejętności związane z projektowaniem gier i animacji w języku Scratch. Podczas tych zajęć będziemy poszerzać umiejętności programistyczne oraz wydobywać twórczą moc nowego medium.
klasy 4-5
Gry i zabawy
Martyna Piotrowska
Uczniowie i uczennice poznają różne gry i zabawy, poznają przepisy, kształtują wybrane zdolności motoryczne, nabywają podstawowe umiejętności techniczne.
klasy 4-8
Grafika komputerowa
Jakub Tomaszewski
Zajęcia są przeznaczone dla uczniów i uczennic, którzy interesują się grafiką, modelowaniem 3D, rysowaniem i animacją. W trakcie zajęć będziemy poznawać różne techniki wykorzystywane do tworzenia własnych prac. Uczniowie i uczennice będą mogli korzystać z tabletów graficznych.
klasy 4-8
Gry zespołowe
Olaf Rodowald
Zajęcia poświęcone doskonaleniu piłki nożnej, koszykówki, piłki ręcznej i siatkówki.
klasy 4-6
Lekkoatletyka
Joanna Domagała
Zajęcia sportowe, które pozwalają uczniom i uczennicom poznać różne dyscypliny lekkoatletyczne, mogą kształtować wszystkie zdolności motoryczne.
klasy 4-8
Taniec i fitness
Joanna Domagała
Na zajęciach uczniowie i uczennice pracują nad wzmacnianiem poszczególnych mięśni, uczą się różnych układów choreograficznych, poznają rożne formy fitnessu; latino aerobik , tabaty, aeroboxing, stepy, stretching, jogę.
klasy 4-8
Gimnastyka
Joanna Domagała
Zajęcia rozwijające gibkość, zwinność, skoczność, koordynację ruchową. Uczniowie i uczennice poznają technikę wykonania różnych ćwiczeń gimnastycznych i przygotowują się do prostych ćwiczeń akrobatycznych.
klasy 4-8
Tenis stołowy
Martyna Piotrowska
Uczniowie i uczennice poznają podstawie przepisy gry, uczą się i doskonalą podstawowe elementy techniczne tenisa stołowego.
klasy 4-8
Skok wzwyż
Olaf Rodowald
Zajęcia poświęcone nauce i doskonaleniu konkurencji skok wzwyż. Zawierają elementy siłowe, techniczne i gimnastyczne w lekkoatletyce,
klasy 4-8
Joga i relaksacja
Katarzyna Gruk
Celem jogi i uważności w edukacji jest zwiększenie zasobów dzieci w praktyczne kompetencje potrzebne dla bardziej świadomego i spełnionego życia.
Klucze w metodologii Joga w szkole : rozwój zdolności ruchowych, poprawa elastyczności, równowagi i pozytywny, świadomy obraz swojego ciała, kreatywność, zabawa, wyciszenie ,uważność , wzrost koncentracji, samoakceptacja, pewność siebie , budowanie wewnętrznego poczucia bezpieczeństwa i wiary we własne siły, niższy poziom stresu, emocje - ekspresja, samoświadomość i samoregulacja, większa troska o innych i empatia, niższy poziom niepokoju i lęków (szczególnie związanych z podchodzeniem do testów i egzaminów ), holistyczne połączenie umysłu i ciała, większy wewnętrzny spokój.
klasy 4-8
Gimnastyka wzmacniająca
Martyna Piotrowska
Ogólnorozwojowe zajęcia ruchowe, z elementami gimnastyki korekcyjnej, mające na celu wyrobienie prawidłowych nawyków ruchowych i odpowiedniej postawy ciała.
klasy 4-5
Koło pisarskie
Hanna Musur
Zajęcia skierowane są do osób, które chcą rozwijać/odkrywać swój talent pisarski. W trakcie spotkań rozwijamy zainteresowania humanistyczne, doskonalimy sprawność posługiwania się formami pisemnymi, rozwijamy wyobraźnię i myślenie kreatywne.
klasy 4-8
Koła teatralne
Iwona Dornarowicz, Elżbieta Rzepecka, Urszula Kiełczewska, Mariusz Jasiak
Koło rozwijające wyobraźnię i kreatywność: uczestnicy i uczestniczki sami wymyślają formę i treść spektakli, tworzą postacie, robią dekoracje. Ponadto nabywają konkretnych umiejętności, jak dobra artykulacja i dykcja, emisja głosu, świadomość ciała. Na koniec roku organizowany jest Maraton Teatralny, czyli pokaz wszystkich spektakli, zrealizowanych w danym roku szkolnym.
klasy 4-8
Koła matematyczne
Anna Jurczak - klasy 4
Julia Drozd - klasy 5
Ewa Kozak - klasy 6
Ewa Kozak - klasy 7
Julia Drozd - klasy 8
Zajęcia dla pasjonatów matematyki, wielbicieli trudnych zadań i zagadek logicznych i dla tych, którzy chcą się zmierzyć z konkursami i olimpiadami matematycznymi
klasy 4-8
Koło plastyczno - rękodzielnicze
Agnieszka Krzysiak
Podczas zajęć poznajemy różne techniki plastyczne i rękodzielnicze takie jak quilling, ceramika, filcowanie, pracujemy z długopisami 3D a także realizujemy własne pomysły plastyczne i wykonujemy prace konkursowe.
klasy 4-8
Koło szycia
Agnieszka Krzysiak
Na zajęciach z szycia będziemy poznawać różne ściegi ręczne, a także zaznajamiać się z obsługą maszyny do szycia. Uszyjemy własne przytulanki i drobne formy użytkowe takie jak woreczki, poduszki, zawieszki itp. Weźmiemy też udział w ogólnopolskich charytatywnych akcjach szyciowych takich, jak Emotkowe Pożeracze Smutków czy Szycie Dobra.
klasy 4-8
Koło muzyczne
Mariusz Jasiak
Zajęcia, podczas których skupiamy się na rozwijaniu muzykalności poprzez śpiew. Celem zajęć jest rozwój muzykalności, wyobraźni i wrażliwości muzycznej oraz rozwój umiejętności świadomego posługiwania się głosem. Druga godzina koła muzycznego będzie poświęcona na naukę gry na ukulele. Można zapisać się na jedną lub dwie godziny zajęć.
klasy 5
Koło języka angielskiego Flyers
Dominika Krawczyńska
Koło egzaminacyjne wspierające w przygotowaniu do egzaminu A2 Flyers (Cambridge).Doskonalenie umiejętności językowych poprzez zabawę, pracę z materiałami egzaminacyjnymi oraz pracę z podręcznikiem (Fun for Flyers).
klasy 5-6
Koło biologiczne
Julia Lengier
Koło adresowane do pasjonatów biologii, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę, aktywnie działać na rzecz środowiska, realizować projekty edukacyjne, prowadzić obserwacje przyrodnicze oraz brać udział w ciekawych doświadczeniach biologicznych. Na zajęciach poruszamy tematy dotyczące botaniki, zoologii, a także ekologii i edukacji zdrowotnej.
klasy 5-8
Koła FCE/OJAJ
Unmilan Ghosh
Koło adresowane do osób chcących brać udział w konkursie kuratoryjnym, oraz w OJAJ (Olimpiada języka angielskiego dla juniorów). Koła odbywa się na dwóch poziomach w klasach 5-6 oraz 7-8.
klasy 6-8
Piłka siatkowa
Joanna Domagała
Uczniowie i uczennice zapoznają się z podstawowymi zasadami gry oraz uczą się i doskonalą kluczowe elementy techniczne siatkówki.
klasy 6-8
Unihokej
Joanna Domagała
Uczniowie i uczennice poznają podstawie przepisy gry, uczą się i doskonalą podstawowe elementy techniczne unihokeja.
klasy 6-8
Koło filozoficzno - logiczne
Marcin Jażyński
Przedmiotem zajęć koła logiczno – filozoficznego w roku 2024/2025 jest analiza struktury kilkunastu istotnych eksperymentów myślowych w filozofii i naukach szczegółowych, oraz przygotowanie do konkursu filozoficznego "W drodze ku mądrości".
klasy 7-8
Koło biologiczne dla starszych
Agnieszka Wójcicka
Poznajemy bardziej szczegółowo działy biologii, przygotowujemy się do konkursów, w zależności od preferencji uczestników poruszamy zagadnienia z: biochemii, cytologii, genetyki, ekologii, edukacji zdrowotnej, anatomii i fizjologii człowieka, oceniamy źródła informacji biologicznych, robimy projekty badawcze.
klasy 7-8
Koło biologiczne
Agnieszka Wójcicka
Poznajemy bardziej szczegółowo działy biologii, przygotowujemy się do konkursów, w zależności od preferencji uczestników poruszamy zagadnienia z: biochemii, cytologii, genetyki, ekologii, edukacji zdrowotnej, anatomii i fizjologii człowieka, oceniamy źródła informacji biologicznych.
klasy 7-8
Koło chemiczne
Anna Karpowicz - klasy 7
Marcin Wróblewski - klasy 8
Koło adresowane do osób chcących brać udział w konkursie kuratoryjnym. Ponadto rozwijamy zainteresowania chemią poprzez realizowanie ciekawych doświadczeń.
klasy 7-8
Koło geograficzne
Olaf Rodowald
Koło adresowane do osób chcących brać udział w konkursie kuratoryjnym. Ponadto rozwijanie zainteresowania geografią poprzez realizowanie ciekawych doświadczeń.
klasy 7-8
Programowanie C# / Unity
Jakub Tomaszewski
Na tych zajęciach skupimy się na zaawansowanych narzędziach programistycznych służących ogólnym zastosowaniom, będziemy też mogli skorzystać z profesjonalnego silnika do tworzenia gier i filmów 3D. Nauczymy się pracy projektowej, tworzenia dokumentacji oraz łączenia różnych środków wyrazu typu grafika, dźwięk oraz programowanie do wyrażenia własnych pomysłów.
klasy 7-8
Koło konkursowe z języka polskiego
Krzysztof Lewenstam
Koło poświęcone przygotowaniom do konkursów przedmiotowych (Olimpiady Języka Polskiego Juniorów oraz konkursu kuratoryjnego z języka polskiego).
klasy 8
Koło fizyczne
Marta Ściechowska
Zajęcia dla uczniów chcących rozwijać swoje naukowe pasje. Doświadczenia, zagadki, zadania, rozwijanie logicznego myślenia to coś, co nie jest nam obce. Uczymy się również jak wykorzystać wiedzę w praktyce. Zajęcia rozpoczną się w grudniu.
klasy 8
Koła egzaminacyjne z języka angielskiego, polskiego i matematyki
Malwina Tymińska - język angielski
Hanna Musur - język polski
Anna Jurczak - matematyka
Zajęcia podczas, których ćwiczymy rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych.